top of page

Huidige projecten

Hieronder is een deel van de huidige projecten te zien.
Depositphotos_36144203_XL.jpg

Tenderteam wil uitmuntend scoren op samenwerking

Tenderteam wil uitmuntend

scoren op samenwerking (BAM)

Typering:

Dat is natuurlijk de ambitie. Centraal staat de vraag: Hoe gaan we invulling geven aan het EMVI criterium Samenwerken? Jullie zijn nog onderweg in de tender. De uitkomst is nog niet bekend.

Kenmerken

In een op maat gemaakte simulatie gaan jullie aan de slag met de inhoud van de opdracht (jullie zoeken de rek op). Tegelijkertijd doorleven jullie de gezamenlijke ambitie op samenwerking waardoor jullie als team ook groeien. Deze ervaring vertalen jullie door naar het plan van aanpak te kijken.

BAM

Depositphotos_191749032_XL.jpg

Van mijlpaal naar mijlpaal

Van mijlpaal naar mijlpaal

(Schiphol)

Typering

Zeven partners die met elkaar voor een enorme uitdaging staan. Onder tijdsdruk een complexe, risicovolle opdracht realiseren op Schiphol. De kennis en ervaring is in huis! Op tijd de samenwerking vorm geven is cruciaal.

Kenmerken

Voorafgaand aan iedere mijlpaal doorleven jullie de grijze gebieden met elkaar. Spelenderwijs worden de rolverdeling, onderlinge afhankelijkheden en verantwoordelijkheden glashelder. Niet meteen. Af en toe is het echt spannend….tegelijkertijd groeit de verbinding, het begrip en de saamhorigheid.

Mainstation Schiphol Inkeer Centrum 50/10kV, Schiphol

Depositphotos_109877922_XL.jpg

Bouwen aan een ecosysteem

Bouwen aan een ecosysteem (Oosterhoff groep)

Typering:

Een prachtige vraag, om in een serious game aan een ecosysteem met elkaar te bouwen. Maar let op, het eigen bedrijf om turnen naar een ecosysteem, hoe ziet dat er uit? Wat gaan jullie dan anders doen dan nu?

Kenmerken

Jullie stappen in een nagebootste situatie die verdacht veel lijkt op jullie eigen dagelijkse werk. Alleen net iets anders. Ondertussen worden jullie op speelse wijze uitgedaagd om de ruime op te zoeken om samen invulling te geven aan het ecosysteem wat jullie steeds meer voor ogen krijgen.

Oosterhoff groep

Air Compressoren

Meerjaren onderhoud vraagt een integrale benadering

Meerjaren onderhoud 

(Provincie Zuid-Holland)

Typering:

Duurzaamheidsambities en maatschappelijke verplichtingen en regelgeving vragen een andere benadering van onderhoud. Nieuwe methoden en technieken hebben verantwoord en resultaatgericht assetmanagement op de kaart gezet. Wat is de impact hiervan op houding en gedrag als ook de onderlinge rolverdeling?

Kenmerken

Stap met elkaar in een nagebootst areaal om spelenderwijs te ontdekken hoe jullie als OG en ON samen het assetmanagement anno 2024 voor jaren gaan managen. Wat dat betekent voor rolverdeling, gezamenlijke investeringen, werkafspraken en onderlinge afhankelijkheden.

Provincie Zuid-Holland

Depositphotos_56231887_XL.jpg

Breng jij onderwijs op dezelfde hoogte als onderzoek binnen de universiteit?

- LOL Simulatie

LOL simulatie

(UvA, VU)

​Typering

Een dag lang krijg je de kans om onderwijs binnen een fictieve universiteit steviger op de kaart zetten. Dit vraagt (persoonlijk) leiderschap. Ben je samen met je team in staat om jullie missie te volbrengen?

Kenmerken

Jullie lopen al snel tegen ingesleten patronen, de invloed van macht en vastgestelde kaders aan. Jullie schakelen voortdurend van positie en komen in contact met diverse sleutelfiguren en beïnvloeders. Hoe kun jij met jouw persoonlijkheid en persoonlijke bagage, gegeven jullie opdracht, succesvol worden in een complexe, politieke omgeving?

UvA, VU

Afgeronde projecten

Klik hieronder je eigen sector aan. 

Bouwsector

Depositphotos_264947856_XL.jpg

 Als tenderteam goed voorbereid aan tafel komen bij de OG

Goed voorbereid bij OG

(BAM)

Typering:

Een prachtige vraag, die jullie graag willen winnen. Hiervoor moeten jullie een topprestatie leveren in korte tijd. Hoe staan jullie opgesteld, waar liggen jullie interne uitdagingen als team? En hoe zitten jullie aan tafel bij de klant? Een uitdaging op inhoud, klantrelatie en teamvorming. Die zijn jullie met succes aangegaan. Gefeliciteerd met de opdracht.

Kenmerken

In een op maat gemaakte simulatie doorlopen jullie 3 challenges. Iedere challenge kent een deadline en laat een toename in complexiteit zien. Met het idee, als jullie die challenges succesvol doorlopen leggen jullie een solide basis voor een topprestatie. 

BAM

Depositphotos_63611813_XL.jpg

OG en ON uitdagen op de risicovolle onderdelen van aanstaand project

OG en ON uitdagen

(Provincie Gelderland)

Typering

Na een succesvolle tender willen jullie meteen goed starten met de opdrachtgever. Samen het project op voorhand doorlopen, om te ervaren wat het project vraagt aan samenwerking en rolverdeling.

Kenmerken

In een op maat gemaakte simulatie doorlopen jullie een aantal challenges waar jullie serieuze dilemma's op te lossen hebben. Iedere challenge kent een gelaagdheid in rolverdeling, belangen, houding en gedrag.  Als jullie denken, dat jullie er bijna zijn, krijgen jullie met een gamechanger te maken. Net als in het echt. Je zou het de "proof of the pudding" kunnen noemen. 

Provincie Gelderland

Depositphotos_311040504_XL.jpg

Periodieke metingen uitzetten, pijlstoksessies en interventies

Periodieke metingen

(Hof van Holland)

Typering:

Na een indringende start met een serious game hebben jullie er voor gekozen om de samenwerking gedurende het project stevig op de agenda te zetten. 

Kenmerken

Periodiek de metingen inzetten om de aandacht voor de samenwerking niet te verslappen. Niet nadat het fout ging, maar juist pro-actief het gesprek met elkaar opzoeken. Met afwisselende werkvormen en specifieke interventies het gesprek aangaan en daarbij de roze olifant niet schuwen.

Hof van Holland

Depositphotos_14634909_XL.jpg

Zorgen dat het bouwteam soepel van start gaat aan de hand van een gesimuleerde setting

Soepel van start

(Gemeente Amsterdam)

Typering:

Je kunt maar 1x starten. Jullie hebben gekozen voor een serious game. Uiteindelijk is dit project een voorbeeld project voor Bouwteams geworden. Complimenten!

Kenmerken

In een nagebootste situatie met elkaar het project als het ware vooraf beleven. En in jullie geval de IPM rollen binnenstebuiten gekeerd. Jullie hebben met elkaar het hoofd moeten bieden voor risicovolle situaties die we vanuit verschillende perspectieven aan jullie hebben voorgelegd. Vervolgens de samenwerking met de samenwerkingsmonitor op de agenda gehouden. 

bouwteam game/IJpleinveer/

Gemeente Amsterdam

Depositphotos_279317398_XL.jpg

 Invulling geven aan  duurzaamheid

Invulling geven aan duurzaamheid (BAM en Schiphol)

Typering

Een zeer actueel thema bij de kop gepakt met een brede groep stakeholders doorleefd in een minigame. Wat 'roepen we' en 'wat doen we echt'? Net als alle minigames staat een thema centraal en nemen we uitstapjes naar gedrag en houding die ontwikkelingen versterken en belemmeren.

Kenmerken

Met elkaar de intenties, ambities, wensen, ervaringen tot nu toe in verschillende challenges doorlopen. Zodoende goed zicht gekregen op wat er nodig is om samen Duurzaamheid versneld nog meer van de grond te krijgen. Spelenderwijs een eerste referentiekader opgesteld. Een koplopersgroep, die op natuurlijke wijze is ontstaan tijdens de minigame, pakt hierop door.

BAM/ Schiphol

Depositphotos_197366158_XL.jpg

Invulling geven aan meerjarig onderhoud

Invulling geven aan meerjarig onderhoud (BAM/ Schiphol)

Typering:

In een minigame het MJOP proces doorlopen en zo de ruis in de rolverdeling in kaart gebracht. Net als alle minigames staat een thema centraal en nemen we uitstapjes naar gedrag en houding die ontwikkeling versterken en belemmeren​.

Kenmerken

Wie is wanneer in de lead, wie heeft wat van wie nodig, welke stappen ontbreken, waar ontstaat de vertraging…. gaandeweg ontstond er een schets van een nieuwe procesplaat. Ook nu weer een groep aanjagers om de eerste schets door te ontwikkelen. 

Bam/ Schiphol

Onderwijs

Depositphotos_341368238_XL.jpg

Ben jij de toekomstig schoolleider op 1 van onze basisscholen?

Toekomstige schoolleider?

(Lucas onderwijs PO)

Typering:

Een dag lang in de schoenen staan van een schoolleider. Je neemt het stokje over van de vorige schoolleider. Kortom, je stapt als het ware op een rijdende trein en je valt meteen met je neus in de boter. Bovendien krijg je een forse opdracht mee. Wat laat je zien aan leiderschap?

Kenmerken

Je hebt goed zicht gekregen op waar je staat ten opzichte van de complexiteit, hectiek en verantwoordelijkheid die de functie kenmerkt. "Wil ik hiernaar toegroeien of moet ik deze positie niet willen?" Voor de opdrachtgever een prachtig inkijkje in alle talenten van de organisatie. Maar ook een mooi moment om achter de schermen van de kandidaten te leren. Wat komen we in dit assessment tegen waar we breder binnen de organisatie iets mee moeten?

Lucas onderwijs PO

barista

Ontdek en ervaar de ondernemer in jezelf 

Young Entrepreneur Adventure

(Calling Education)

Typering

Wat ons betreft is dit een van onze pareltjes. Spelenderwijs otndekken leerlingen/studenten met elkaar de vele facetten van ondernemerschap. In een competitieve, aangename sfeer, samen met ondernemende maatjes van een andere school (buitenland) opereren jullie als echte ondernemers met ondernemers. Meer zeggen we even niet.

Kenmerken

Drie dagen lang dagen we jullie uit met stevige challenges waar duurzaamheid en ondernemerschap centraal staan. Gamechangers en zwaar tegenspel van ervaren professionals doen een groot beroep op alle aanwezige kwaliteiten binnen jullie team. Gelukkig is er nog een docent die jullie coacht...gaan jullie vriend en vijand verrassen met jullie oplossing?

Calling Education

Depositphotos_139256824_XL.jpg

Stap in de schoenen van de geallieerden en die van de agressor 

D-Day

(Calling Education)

Typering:

Om het onderwijs te verrijken ontwikkelen we gamified lessen.  Dit keer ontmoeten we elkaar in Normandië. Je zult ontdekken wat er komt kijken bij strategische oorlogsvoering.

Kenmerken

In een twee uur durende les word je een hoop wijzer wat er allemaal gebeurd is vlak voor D-Day. We zetten je op bepaalde momenten in de schoenen van de Duitsers en dan weer in die van de geallieerden. Welke beslissingen neem jij gegeven de situatie? En welke zijn er echt genomen?

Calling Education

Depositphotos_29444713_XL.jpg

Ontmoet de kritische sleutelfiguren van de Franse Revolutie

Franse Revolutie

(Calling Education)

Typering:

Om het onderwijs te verrijken ontwikkelen we gamified lessen. Dit keer krijgen jullie de opdracht om de Franse Revolutie te voorkomen. Je zult ontdekken welke krachten doorslaggevend zijn geweest….of misschien hebben die bij jou geen schijn van kans.

Kenmerken

In een twee uur durende les word je terug in de tijd geplaatst. Je ontmoet Richelieu, Le roi en de Paus…dat zegt je nu nog niets, maar na de les wel. Wie ga jij beïnvloedden om de Revolutie te voorkomen? En hoe zou je dat willen doen?

Calling Education

Depositphotos_3972688_XL.jpg

Ontdek en ervaar wat je hebt te leren van Leonardo

Te leren van Leonardo

(Calling Education)

Typering

Om het onderwijs te verrijken ontwikkelen we gamified lessen. Dit keer beleef je de wereld door de ogen, handen en voeten van het genie van Leonardo da Vinci. Dan ziet de wereld er opeens heel anders uit. En passant leer je veel over je eigen sterktes en zwaktes.

Kenmerken

In een drie uur durende les ga je jezelf uitdagen langs de lat van de kwaliteiten van Leonardo. Samen met leerlingen van andere schooltypes (!), doorlopen jullie de 7 principes van Leonardo. Het winnende team is het team dat samen alle kwaliteiten herkent, begrijpt en kan inzetten.  

Calling Education

Farmacie

Medische informatie

Input ontvangen van belangrijke artsen om medicijn beter over het voetlicht te brengen

Input belangrijke artsen

Typering:

Jullie staan op het punt om een veelbelovend medicijn op de markt te brengen. Dan wil je niets aan het toeval overlaten. 

Kenmerken

Jullie nodigen belangrijke stakeholders uit in een Adboard Game. In een compacte game krijgen jullie spelenderwijs veel te horen van deze stakeholders over verwachtingen, no go's en tips. Deze aanpak heeft zich al bij meerdere introducties bewezen.

Depositphotos_378111294_XL.jpg

Bewustwording impact nieuwe regelgeving

Bewustwording impact nieuwe regelgeving

Typering

Recente regelgeving is strenger geworden. Het is essentieel dat alle medewerkers snel begrijpen en handelen. Een eerste stap met e-learning is gezet en in de compliance game dagen we alle collega’s uit om te laten zien dat ze begrijpen wat de bedoeling is.

 

Kenmerken

In een compacte sessie doorlopen deelnemers 4 complexe situaties onder tijdsdruk in heterogene teams.  Per team moet alle vereiste kennis en ervaring in huis zijn, om de eindstreep binnen de tijd te halen. Om echt compliant te zijn moeten teams tussendoor rapporteren en onverwachte bezoekers te woord staan. Hierdoor krijgen we zicht waar de lacunes zijn in kennis en in houding en gedrag.

Depositphotos_311417442_XL.jpg

Goed voorbereid zijn op de launch van een nieuw medicijn

Voorbereid zijn op de launch van een medicijn

Typering:

Na jaren onderzoek en voorbereiding krijgen jullie een GO om jullie veelbelovende medicijn op de markt te brengen. Dat kun je maar 1x goed doen. Jullie zijn alleen niet de enige partij die zich richten op deze doelgroep. De markt is redelijk verzadigd. En toch verdient jullie medicijn de eerste voorkeur. Welke launch strategie gaat de meeste impact in korte tijd opleveren?

Kenmerken

In een nagebootste setting, met diverse academische en perifere ziekenhuizen, gezaghebbende stakeholders en concurrenten gaan jullie ontdekken welke strategie het meest veelbelovend is. Jullie doorlopen twee, maximaal drie scenario’s. In een dag tijd ontwikkelen jullie een launch strategie, die jullie vervolgens in de praktijk gaan finetunen om succesvol te launchen.

Gezondheidszorg

Depositphotos_364543412_XL.jpg

Duaal leiderschap zaalarts

en hoofd verpleekgkundige samen aan het roer

Duaal leiderschap

(AMC, VU)

Typering:

Jullie zijn samen verantwoordelijk voor het resultaat, de kwaliteit en de samenwerking van een afdeling. In een nagebootste setting krijgen jullie de opdracht om de situatie op een afdeling te verbeteren.

Kenmerken

Wat laten jullie zien als leidinggevend koppel? Wie is waarvan? Waar liggen jullie kwaliteiten? En hoe gaan jullie om met jullie zwakte als leidinggevend duo? Door als leidinggevend duo komt duidelijk jullie ontwikkelprofiel naar voren. 

AMC, VU

Verzorger met patiënt

Door de ogen van de patiënt

Door de ogen van de patiënt

(AMC, VU)

Typering

Hebben jullie als professionals door wat een patiënt met zeer ernstige, meervoudige aandoening meemaakt in de gezondheidszorg? 

Kenmerken

Deelnemers zijn professionals van verschillende disciplines uit eenzelfde ziekenhuis. Tijdens de simulatie komen ze in verschillende posities terecht, behalve hun eigen positie. En iedere keer komen ze in aanraking met die ene patiënt….die maar niet weet waar hij/zij aan toe is en niet begrijpt wat er nu precies gedaan moet worden en waarom....en dit heeft ongewenste consequenties. Zijn jullie in staat om de patiënt soepel door het ziekenhuis te loodsen?

AMC, VU

Depositphotos_10896568_XL.jpg

Met elkaar de verhuizing tot een succes maken, terwijl het ziekenhuis moet blijven draaien

Ziekenhuis verhuizing 

(AMC, VU, Antonius)

Typering:

Ieder ziekenhuis kent het. Het huis verbouwen, terwijl de operatie door moet gaan. Dit vraagt bijzonder goede samenwerking, afstemming en doortastendheid.

Kenmerken

De nieuwe inrichting van de nieuw te bouwen vleugel moet nog definitief worden. Daar vinden nogal wat mensen van. Bovendien mag niemand last hebben van de verbouwing. Aan jullie de opdracht om dit voor elkaar te krijgen. 

AMC, VU, Antonius ziekenhuis

Waterschappen

Depositphotos_39015501_XL.jpg

OG en ON uitdagen op de risicovolle onderdelen van aanstaand project

OG en ON uitdagen

(WDOD)

Typering:

Net gestart als Bouwteam. Allebei nog wat zoekende, naar wat een Bouwteam vraagt van de OG en de ON, maar ook wat dit vraagt van de diverse gespiegelde IPM rollen. Hoe start je dan?

Kenmerken

Door spelenderwijs de meest gevoelige en risicovolle samenwerkingssituaties in kaart te brengen. Vervolgens de opdracht krijgen om deze situaties te voorkomen. Gaandeweg open kaart spelen, belangen en verwachtingen op tafel krijgen en vanuit je IPM rol de samenwerking opzoeken en de ander durven aan te spreken op verantwoordelijkheden. Zowel richting ON als ook richting OG.

WDOD

Depositphotos_41847643_XL.jpg

 Selecteren nieuwe partner Gemalen & Stuwen

Selecteren nieuwe partner

(WDOD)

Typering

Jullie staan voor een grote opgave waar jullie echt een uitvoerder bij zoeken die als partner denkt en handelt. Die naast de vakinhoudelijke- en projectmanagement-ervaring, vooral ook begrijpt wat jullie zoeken in houding. Ze kunnen het allemaal mooi op papier zetten, maar maken ze het ook waar in de praktijk?

Kenmerken

Verantwoorde, bewezen methode om inzichtelijk te maken wat iedere inschrijvende partij in huis heeft op samenwerking. Of dat wat ze op papier zetten ook aan tafel gezien en ervaren wordt. Transparante, heldere onderbouwing om tot een score te komen. Voor deelnemende partijen een laagdrempelige, transparante manier om te laten zien wat ze in huis hebben op samenwerking.

WDOD

Depositphotos_220276488_XL.jpg

Samenwerken doorleefd op papier krijgen

Samenwerken op papier

(WDOD)

Typering:

Jullie willen graag deze complexe, uitdagende meerjarenopdracht winnen. Maar hoe scoor je maximaal op het EMVI-criterium samenwerken? Wij helpen jullie, om vanuit jullie eigen waarden en normen, de samenwerking zo te visualiseren en te doorleven dat het een eerlijk, oprecht, meetbaar en goed doordacht plan wordt in jullie uiteindelijke aanbieding.

Kenmerken

Wat we precies gaan doen vertellen we liever in een 1 op 1 gesprek.

WDOD

Bedrijfs Handdruk

Hoe toetsen wij inschrijvers op het EMVI criterium SAMENWERKING

Toetsen op samenwerking

(Waternet)

Typering

Jullie staan voor een grote opgave waar jullie echt een uitvoerder bij zoeken die als partner denkt en handelt. Die naast de vakinhoudelijke- en projectmanagement-ervaring, vooral ook begrijpt wat jullie zoeken in houding. Ze kunnen het allemaal mooi op papier zetten, maar maken ze het ook waar in de praktijk?

Kenmerken

Verantwoorde, bewezen methode om inzichtelijk te maken wat iedere inschrijvende partij in huis heeft op samenwerking. Of dat wat ze op papier zetten ook aan tafel gezien en ervaren wordt. Transparante, heldere onderbouwing om tot score te komen. Voor deelnemende partijen een laagdrempelige, transparante manier om te laten zien wat ze in huis hebben op samenwerking.

Waternet

Overheid

Vissersdorp

Teambuilding en aan de slag met een zeer actueel, urgent thema nl. de stijgende zeespiegel

Stijgende zeespiegel

(Provincie Zeeland)

Typering:

We hebben de belangen van de betrokken partijen en de rol die de Provincie hierin speelt, laten samenkomen in een spel. Met de opdracht om met elkaar open kaart te spelen en naar de meest realistische en haalbare oplossing toe te werken.

Kenmerken

Jullie zijn verdeeld over teams en ieder team vertegenwoordigt een belangrijke stakeholder. Terwijl je in het echt soms ver weg kan staan van de partij die je nu moet vertegenwoordigen. Door de opzet van het spel maak je je de belangen, wensen en zorgen snel eigen van de partij waar je voor staat. Je doorleeft nu ook 'de pijn' van sommige beslissingen. Komen jullie er uit? 

Provincie Zeeland

Depositphotos_410641968_XL.jpg

Werken in porgramma's

Werken in programma's

(ILT)

Typering

De inspectie moet risicogestuurd gaan werken. Om dit verantwoord en doelgericht te doen is er besloten om in Programma's te gaan werken. Dit heeft verregaande consequenties voor processen, capaciteit, afstemming, roldefinitie, aansturing enz.  Met een simulatie hebben jullie kunnen ervaren en ontdekken wat de bedoeling is.

Kenmerken

In een simulatie hebben we een aanstaand programma in compacte vorm weergegeven. Jullie hebben met elkaar de eerste twee fasen doorlopen: 1. de goedkeuring verkrijgen voor het programma en 2. de opstart van het programma. Hoe soepel pakken jullie deze nieuwe wijze van werken op? Waar loopt het soepel en waar lopen jullie vast? Bruikbare input voor de verdere implementatie.

ILT

bottom of page